top of page

Průvodci
Ing. Michaela Možišová
zakladatelka, koordinátorka a průvodkyně v lesním klubu
Jsem vědomá a zdravá žena, matka již pětileté dcery, která u mě stála od doby založení Kamínku. Celoživotní lásku k zahradám a zejména přírodním, či zájem o zdravou a vegetariánskou stravu nebo přírodní stavby, buduji celý život. Dětství jsem prožila venku na vesnici a dětských táborech, proto je pro mě neodmyslitelné propojení s přírodou, kterou jsem denně obklopena. Práce na zahradě je mou velkou vášní.
Vystudovala jsem zahradnickou fakultu Mendelovy univerzity v Lednici na Moravě. Tvůrčí schopnosti z Floristické střední školy a mnohaletou praxí jsem v průběhu let zdokonalovala a mohla tak doladit do posledního detailu. Nyní je předávám dětem dle rytmu roku. Inspiraci čerpám také ze zkušeností, které jsem získala na stáži v Rakousku. Mým domovem se na pár let stala Kanada, kterou jsem si v okamžení zamilovala.
MgA. Markéta Schejbalová
průvodkyně v lesním klubu, výtvarnice
Žena, máma, umělkyně, textilní výtvarnice, laktační poradkyně a průvodkyně, kterou život vede na nejrůznější místa a dopřává úžasná dobrodružství. Vztah k dětem jsem v sobě prohloubila s narozením vlastní dcery. Touha ukázat jak řešit každodenní situace, jak pracovat s emocemi co nejsrozumitelněji, jak komunikovat.
Kamínek mě a mou dcerku nejprve přivítal jako nadšenou zájemkyni o alternativu ke klasické školce. Záhy jsem ale zjistila, že chci být její součástí a patřit také do kolektivu pedagogů. Vnímat děti a učit se s nimi nejen z pozice maminky, ale také jim nabídnout vlastní znalosti a dovednosti. Být průvodcem na začátku jejich životní cesty. Učit je komunikovat, poznávat jeden druhého i samy sebe, naslouchat jim, psát příběhy do vzpomínek na dětství, vytvářet kolektiv respektujících se přátel, podporovat je ve vztahu k přírodě a samostatnému uvažování o tom, jak se společně můžeme doplňovat, pracovat, tvořit.
Prvním impulzem pro mě byla střední škola, kde jsme vystudovala umělecký obor Textilní výtvarnictví a měla možnost prezentovat své nápady, obhajovat návrhy a konstruktivně debatovat s těmi nejlepšími ve svém oboru. Hodně jsme tvořili v kolektivu. Inspiraci jsme získávali na plenérech v horách, na rozkvetlé louce nebo lesní cestě.
Lenka Křivánková, Dis.
chůva
Jmenuji se Lenka Křivánková a pocházím z malé vesničky u Lanškrouna. Po studiu sociální práce jsem působila jako administrativní pracovník. Po narození mého druhého syna jsem tušila, kam mé kroky budou směřovat dál. Radostí na plný úvazek je péče o mé dva syny a jejich výchova. Baví mě pozorovat osobnost dítěte, rozvíjet ji a zajímat se o to, jak se můžeme vzájemně obohatit. Vnímám, že vzájemný respekt, úcta a důvěra je základním předpokladem pro vytvoření kvalitního vztahu, který je velmi podstatný pro učení se a další osobnostní růst.
K lesnímu klubu Kamínek jsem se dostala přes kroužek lesní dopoledne, kam jsem začala chodit se svým druhým synem. Postupem času jsem do Kamínku přihlásila mé dva syny. Nyní v lesním klubu působím jako chůva.
Bc. Jitka Květenská
pedagog
Od útlého dětství jsem si přála pracovat jako učitelka ve školce. To se mi splnilo a vystudovala jsem pedagogickou fakultu v Hradci Králové v oboru Učitelství pro mateřské školky. Dětství jsem trávila s rodinou na táboře, kde jsem působila v dospělosti jako zdravotnice a vedoucí. Vyrůstala jsem ve městě, teď bych si život bez domečku, zahrady a hospodářství nedokázala představit. Společnost dětí je pro mě radostí a trávit s nimi chvíle v lese, to je dar, kterého si velmi vážím. Jsem matka tří dětí nadšená z pocitu, dělat co ji baví. Působila jsem koordinátorka mezinárodního programu Ekoškola, a tak jsem získala všeobecný přehled o ekologii a o tom, jak toto obsáhlé téma nabídnout dítěti.

V zahraničí jsem získala zkušenosti a široké spektrum dovedností v různých oblastech. Miluji jógu, toulky po horách, zpěv a latinsko-americké tance. Ukotvením v anglickém jazyce se pro mne stala jazyková škola, kde jsem působila jako lektorka pro předškolní děti. Největší školou a příležitostí k rozvoji je však pro mne práce s lidmi od těch nejmenších. Chci vychovávat z dětí osobnosti, které budou šťastné, zodpovědné, tvořivé a budou si umět v dnešním světě poradit.

Na vysoké škole, kde jsem záhy vystudovala prostorovou tvorbu, jsem poznala, jak věci plánovat, spočítat si a následně realizovat. To vše pak aplikovala v návrhářské firmě, kde jsem měla možnost získat mnoho zkušeností.
Obrovským přínosem pro mne byla cesta do Anglie a na Nový Zéland. Cestování mě naučilo pracovat se strachem a posílilo sebedůvěru.
Nyní se zabývám laktačním poradenstvím, předporodní přípravou ke kojení a organizací podpůrných skupinek pro maminky s dětmi. Mám ráda přírodu, tvoření, sport a vše živé. Našim dětem přeji, aby se vymanily z přetechnizovaného světa a užily spokojené dětství s kamarády v přírodě a v pohybu, stejně jako jsem tomu měla já.
Objevování a zkoumání přírody vnímám jako nejlepší cestu a základ pro úspěšné učení. Není nad vnitřní motivaci, kterou díky skutečně odžitým a osahaným zážitkům děti získávají. Pobyt venku napomáhá tělesné a duševní pohodě a dobrému zdraví, proto ho dětem dopřejme.
Moje moto:
"Tvoření je mého života koření". Tvořím prostor, kde mohou děti bezpečně růst, učit se a rozvíjet svůj potenciál v souladu s přírodou.

Miluji hudbu a od dětství hraji na zobcovou flétnu, později jsem přešla k oboru příčná flétna, který jsem studovala v základní umělecké škole. Možnost hry a objevování kouzla hudby na flétnu nabízím i dětem v Kamínku v programu Flautoškolka- hra na zobcovou flétnu pro nejmenší. Ráda zpívám a tančím.
Mám ráda přírodu, les, výlety po horách, šustění listí na stromech, Skotsko, knihy a čtení dětem. Zajímám se o ekologii a ráda sbírám byliny.

Absolvovala jsem mimo jiné kurz Respektovat, být respektován, díky němuž jsem se naučila s dětmi jednat s respektem a porozuměním. Jsem logopedický preventista, a tak se snažím hrou a zábavným cvičením dětem pomoci, aby jejich vývoj řeči byl přirozený a bez vad. Ráda s dětmi zpívám, doprovázím je na hudební nástroje, tvořím, cvičím. Práce s dětmi mě naplňuje. Jsem vděčná, že mohu být součástí Kamínku.
Mgr. Monika Čermáková
chůva, učitelka Aj, grafika & marketing
Jsem žena z vesnice, která od mala miluje lezení po stromech, objevování přírody a dobrodružství všeho typu. Jsem nejmladší ze čtyř sourozenců, pyšnou tetou 4 neteří a 2 synovců. O tyto dětičky jsem se starala od jejich útlého dětství, tedy od miminek až po školní věk, kdy jsme se společně učili. Vystudovala jsem mezinárodních vztahy a komunikaci. Jsem šťastná, po 9 letech jsem se rozhodla odejít z korporátu a začala dělat to, co mi dává smysl a baví mě.
Působím jako dlouholetá vedoucí na dětských táborech, jsem lektorka angličtiny pro děti předškolního věku a nadšená veganka - příznivec bezmléčného stravování a v neposlední řadě jsem nadšená lesní průvodkyně. Baví mě si všímat toho, co mě obklopuje a čeho jsem součástí, a zároveň vnímat to, co se děje uvnitř mě.
Moc ráda plynu přírodou, chodím bosky, opečovávám rostliny a miluju les. Těší mě se radovat z maličkostí, vnímat krásy Matky Země a prostě být vděčná za to všechno, čeho se mi dostává. Má pro mě velký smysl tohle předávat dětem a být součástí tohoto krásného vývoje lidských bytostí. ❤

Ráda cestuji, sportuji, trávím čas v přírodě, čtu knihy a tvořím grafiky a ilustrace. Miluju kočky, jsou to elegantní zvířata s magickou energií, zatím mám 4 a doufám, že jich bude více :-)
Lesní klub kamínek mi přirostl k srdci, je to místo, kde děti mohou rozvíjet své dovednosti, být spjati s přírodou a učit se novým poznatkům. V Kamínku působím nejen jako chůva, ale zejména lektorka hravé angličtiny, tvůrkyně grafik, webu a obsahu na sociálních sítích. citlivé oku pro detail a schopnost zachytit ty nejkrásnější momenty ze života klubu se nám společně podařilo vytvořit materiály, které autenticky odrážejí ducha naší komunity.
Miroslava Hochmannová
externí průvodkyně v lesním klubu
Jsem žena, která celý život zkoumá a objevuje. Po narození syna ke mně přišlo mnoho otázek a já hledala odpovědi. Nacházela jsem ve studiu Školy vědomého rodičovství, které bylo bránou pro vše následující. V roce 2012 jsem jako poutnice putovala přes Pyreneje až k Atlantiku s velkou pokorou, otevřeným srdcem za hlasem své duše. Po návratu jsem věděla, že tělo a pohyb nás vedou k sobě. Věděla jsem, že chci pracovat s dětmi. Respektovat jejich jedinečnost a inspirujícími podměty je vést k jejich nadání. Být jim nablízku při prvních krůčcích v uchopování sebe a okolního světa. Společně s nimi se nechat okouzlit nádherou přírody a ukázat jim naše nerozlučné spojení.

J s e m :
-
lektorkou pohybově-hlasových aktivit pro děti, rodiče s dětmi a těhotné ženy
-
loutkoherečka divadla PUK v poetickém představení Haló, Jácíčku
-
tanečnicí skupiny Pohyb JáMy
-
absolventkou somatického výcviku Vědomé tělo s Renou Milgrom, který vychází z moudrosti vnímajícího těla v pohybu /zdroj Labanova pohybová analýza/. Je pro mě nekonečnou inspirací pro moje pohybové lekce s dětmi i dospělými, jelikož předávání poznání prožitkem se mnou bytostně rezonuje
Sebastian Prax
externí průvodce v lesním klubu

Průvodce tradicemi nativních kmenů, hudebník a spisovatel
V mládí jsem trávil spoustu času v lese a poznával řeč přírody. Pět let jsem byl součástí skautského oddílu v Náchodě. Vystudoval jsem Jiráskovo Gymnázium a Přírodovědeckou fakultu UK. Během dospívání jsem strávil čtrnáct měsíců v Indii a zabývám se též tradicemi nativních amerických kmenů, pořádám setkání v lesích a provádím mladé lidi na cestě za sebepoznáním. Napsal jsem knihu Hledání střední cesty, ve které popisuji svůj návrat k přírodě.
Aktuálně působím též na Rabouni v seberozvojovém centru, kde jsme postavili devítimetrové týpí, ve kterém částečně žiju. Věnuji se též zemědělství a regenerativním přístupům k naší krajině, překládám z několika jazyků a pořádám koncerty indiánských písní. V lesním klubu působím převážně v době letních prázdnin jako průvodce na letních příměstských táborech. Dále se aktivně podílím na vybraných hudebních událostech pořádaných klubem.
bottom of page